سال ها طول می کشد تا یک کسب و کار موفق را یک شبه بسازیم
بخش اول
بسیاری افراد چون مارکزاکربرگ خالق فیسبوک قبل از رسیدن به هدف خود سالها تلاش کردند برای رسیدن به کسب و کاری که در ذهن دارند قبل از ایجاد و شروع به ساخت آن وقت بسیاری برای مطالعه بررسی کشف و ایجاد بیزینس مدل مناسب گذاشتند و برای ایجاد این کسب و کار به ظاهر یک شبه هزاران تصمیم گرفته اند.
یک کسب و کار میتواند به سرعت موفق شود به شرطی که زمان کافی برای درک محیط پیرامون بررسی چشم انداز آینده بازار و محصول تغییراتی که ممکن است رخ دهد ، دانش کافی برای ایجاد مزیت رقابتی و شاید مهمتر از همه خلق یک مدل کسب و کار موفق را ایجاد کنیم.
در پست مربوط به استراتژی در سطح کسب و کار
https://t.me/mesfandiyari/5
به تفکر سان تسو و تاثیر آن در سطح استراتژی کسب و کار و نگاه کردن به مفاهیم مدیریتی در شکل هنری که ناشی از یک ذهن پویاست با الهام از درس های سان تزو اشاره کردم.
تفاوت چندانی ندارد در چه سطحی در حال فعالیت هستیم در هرحال به یک مدل نیازمندیم یک مدل کسب و کار مطلوب به بهبود عملکرد درونسازمانی و برون سازمانی کمک می کند.
درواقع یک مدل کسب و کار ایده ای جذاب را به یک کسب و کار پول ساز و سودآور مبدل میکند.
بینش استراتژیک:
برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار بستر مناسب از استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت سازمان خود را در قالب مدل کسب و کار خود تعریف کنیم و داده های کافی را برای ماموریت سازمانی ، اهداف، استراتژی ها و تاکتیک ها را تدوین کنیم.
دقیقا مشخص کنید کسب و کار ما چگونه درآمد خواهد داشت این درآمد از چه گروهی خواهد بود و رفتارهای آن گروه را مورد بررسی قرار دهیم.
با ساخت یک مدل کسب و کار ایده ال مزیت استراتژیکی بسازید تا ان مزیت مارا به یک موفقیت چشمگیر برساند.
فورمول سودآوری به واسطه داشتن مزیت رقابتی و استراتژیک پیوند خورده است.
ادامه دارد…